Liikuntaa...?

Sivu 2 / 3 Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas

Vs: Liikuntaa...?

Viesti  toivotonko lähetetty Ti Elo 25, 2009 5:10 am

vilsu kirjoitti: Syömishäiriöihin liittyen, hesari uutisoi laajasta ruotsalaistutkimuksesta, jonka mukaan menestyvillä tai akateemisista suvuista tulevilla tytöillä on melkein kertaluokalla kohonnut riski sairastua.

No tuossa tutkimuksessa ei ole mitään uuutta. Kunnianhimoisten perfektionistien sairaus, ja tottakai perhetausta vaikuttaa.
Muistatteko prinsessat Dianan (bulimia), siskollaan kuulemma anoreksia nuorena ja Ruotsin Victoria.
No nuo ovat eliittiä, mutta yliopistossa ystäväpiiriin kuului useita anorektikkoja.
toivotonko

Viestien lukumäärä : 171

Näytä käyttäjän tiedot http://irc.galleria.net

Takaisin alkuun Siirry alas

liikunta

Viesti  puupenni lähetetty Ke Elo 26, 2009 12:32 pm

Tässä yksi täti, joka on päättänyt, että kävelen töihin aamuisin, silloin olen virkeimmilläni ja matka on alamäkeä enimmäkseen. Reittejä voi vaihdella, välillä metsän kautta, mikä on kaikkein virkistävintä. Iltapäivällä en sitten enää jaksakaan. Noin kolmen vartin juttu sunny
puupenni

Viestien lukumäärä : 46

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  possu lähetetty Ke Elo 26, 2009 12:44 pm

Meillä kun tauti sitten lopulta kunnolla iski, niin nyt onkin paljon virkeämpi olo, vaikka eilen oli vielä sairas. Ehkä siitä kuntoilusta nyt sitten taas tuleekin jotain ja olo siitä virkistyy.

Toisaalta on tämä virkeys ehkä taas petollista, kun nukahdin vasta yhden jälkeen ja heräsin taas jo kolmelta. Mutta pakottaudun asioille koko päiväksi, niin katotaan.
possu

Viestien lukumäärä : 430

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  possu lähetetty To Elo 27, 2009 2:00 pm

Joo, olipa sairas ajatus luulla, että tästä sitten vaan pinkaistaan virkeään elämään hupskeikkaa. Riitti kun pääsin portaat pihalle niin jo heikotti ja vaikka pariin otteeseen olimmekin pihalla pari tuntia kerrallansa, en todellakaan jakanut siellä mitään "liikkua" tai näin. Seurauksena tästä järkyttävästi ponnistuksesta oli monen tunnin hikoilukohtaukset.

Että jotta ei tule sydänkohtausta, parempi lepäillä.
possu

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  vilsu lähetetty Pe Elo 28, 2009 1:38 am

Voi possua, älä vaan kuole.

Noniin, ensimmäinen pienemmän volyymin treeni tehty eilen ja hyvältä tuntui. Huomenna tai lauantaina seuraava ja testissä mm. leuat sekä käsipainopenkki What a Face .

Vähän ylimääräistäkin tuoneet harrastukset vaihteeksi. Olen pitkästä aikaa mennyt iskemään silmäni yhteen samala salilla välillä pyörivään naiseen. Enkä ole edes ihan paskana siitä. Tekee treenillekin ihan hyvää, kun on lisäsyy käydä. Dunkkuun mulla on ollut tapana näistä ottaa, mutta vitutuspa se vasta treenitehoja lisääkin. Että jos mä nyt hetken koitan nauttia.

Kai naisillakin voisi auttaa ympäristö, missä on silmänruokaa samalla? Rupee veri kiertämään pienemmälläkin panostuksella I love you
vilsu

Viestien lukumäärä : 60

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  sannikka lähetetty Su Elo 30, 2009 2:39 am

Tuo crossari on kyllä kiva Very Happy . Olen sitä nyt joka päivä poljeskellut 45 min. Katselen samalla telkkaria ja teen intervalliharjoituksia. Huomasin, kun aloitin tuon intervallisysteemin, tulee enemmän tehoja ja harjoittelu tuntuu myös mielekkäämmältä, kuin että polkee samaa tasaista vauhtia eteenpäin koko ajan.

Nyt tuli sitten myös ilmoittauduttua kansalaisopiston liikuntapiireihin. Joka illalle on jotain Rolling Eyes . Mies kyllä koetti toppuutella, kun tietää, että mulla menee nämä olot 100 - 0. No, ei auta muuta kuin mennä sillä asenteella, että käyn kun jaksan.
sannikka

Viestien lukumäärä : 32

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  possu lähetetty Su Elo 30, 2009 3:58 pm

Mikä on crossari?
possu

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  sannikka lähetetty Su Elo 30, 2009 4:19 pm

Crosstrainer. Siinä tekee sekä ylä- että alakroppa töitä.
Mä ostin omani käytettynä huuto.netistä (sattui hyvä yksilö). Se oli ollut uutena yli 300 € ja mä maksoin siitä 150 €. Tosin se piti hakea melkein 300 km:n päästä, mutta olen ollut kauppaan erittäin tyytyväinen.
sannikka

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  possu lähetetty Su Elo 30, 2009 5:23 pm

Jaa, aijaa, kuvahaulla löysin tuollaisia. Varmaan ihan tehokas. Itselläni on koorodinaatio-ongelmia ja voin hyvin kuvitella itseni kipseissä kun olen tuosta kaatunut. Liikaa liikkuvia osia minulle.
possu

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  toivotonko lähetetty Ma Elo 31, 2009 2:41 am

Kumpi vie enemmän tilaa, traineri vai kuntopyörä?
toivotonko

Viesti  sannikka lähetetty Ma Elo 31, 2009 3:00 am

Riippuu tietysti vehkeistä, mutta mulla kuntopyörä on pienempi.
sannikka

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  sannikka lähetetty Ma Elo 31, 2009 5:56 pm

Otinpa ja mittasin: kuntopyörän pituus 90, leveys 50 ja korkeus 120 cm. Vastaavat lukemat trainerissa 120, 60, 162.
sannikka

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Ziina lähetetty Ma Elo 31, 2009 6:36 pm

Mulla on kuntopyörä. - Ajattelin alkaa (taas) polkeen 10min/pv. Välillä ei innostus riitä.- johonkin jumpparyhmään pitää mennä.
Ziina

Viestien lukumäärä : 96

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  toivotonko lähetetty Ma Elo 31, 2009 9:05 pm

Kiitti noista tiedoista. Ehkä kuntopyörä sopii mulle paremmin, koska kämppä on pieni ja yläkroppaliikkeet erikseen.
Kunhan löydän liikkeen, joka edullisesti hoitaa kuljetuksen ja kokoamishomman.
Pakkasten varalle.
Ryhmäjumppiin en vieläkään jaksa/pysty eikä punttisalimaksua kannata siis maksaa pelkän saunan takia.
toivotonko

Voisikohan tänne tulla?

Viesti  muistahengittää? lähetetty Ma Elo 31, 2009 9:41 pm

Juu, minä olen laihduttanut yli 10 kg syömisen avulla, ja nyt sitten juminut lähes vuoden (!) tämän painoni kanssa. Mutta en ole päästänyt sitä takaisin ylöspäinkään, mistä olen ylpeä vaikka se onkin kauheaa taistelua painonhallinnan kanssa.

Vielä pitäisi toiset 10 kg saada pois ja ratkaiseva tekijä taitaisi olla liikunta, johon omaan hyvin vaikean suhteen, kun minun on ylipäätään vaikea hahmottaa kehoani. Ja koska yh-äitinä mulla on niin vähän mahdollisuuksia irrottautua ja liikkua (tämä kuulostaa tekosyyltä mutta niin sen itse koen).

Minä pidän musiikista ja tanssimisesta ja siksi kokeilen nyt sellaisia tanssitreenejä, kävin siellä jo kerran. Se ei ollut hassumpaa, vaikka pelotti mennä sinne niin, että lähes itketti. Pelkään toisten naisten katseita, naiset katovat toisiaan niin kovasti ja kylmästi. Yritin olla katsomatta muihin kuin ohjaajaan (joka oli todella jees, hyvin kannustava tapaus) Toivoisin, että voisin ajatella että minulla on oikeus käydä siellä tanssimassa, vaikka en näytäkään kovin hyvältä, kun en osaa.

Uida ajattelin myös noin kerran viikossa, siitäkin pidän mutta se on vielä vaikeampaa, koska siellä on myös muita ihmisiä ja ollaan vielä vähissä vaatteissa Sad Voi tätä. Punainen lankani on koira, jonka kanssa kävelen joka päivä. Koira oli muuten myös se juttu, joka sai minut liikkeelle, noin vuosi sitten. Tai sitten se oli koiran ja terapian alkamisen yhdistelmä Wink
muistahengittää?

Viestien lukumäärä : 48

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Mirri lähetetty Ti Syys 01, 2009 3:10 am

Kuntopyörä minullakin on, ja kyllä se on tilan suhteen näpsäkkä vehje traineriin verrattuna. Se vie vähemmän tilaa, ja taitaa olla myös helpommin liikuteltavissa. Minulla on neljän 'tassun' alla pannulaput, joiden avulla hiissaan pyörän kätevästi nurkasta telkkarin eteen... No, ei matkaa ole kuin pari-kolme metriä, mutta tuskin onnistuisi trainerin kanssa tällainen huomaamaton sijoittaminen nurkkaan ja helppo vetäminen kuntoilupaikalle töllön eteen.

Muistahengittää, kertomasi kuulostaa aikamoisen rohkealta. Tuo, että olet uskaltautunut ryhmään liikuntaan ja omaan kehoosi liittyvistä ongelmaistasi huolimatta. Hyvä, että menit vaikka miltei itketti... Uskalsit mennä.
Kyllä sinulla on oikeus käydä tanssitreeneissä aivan ulkonäöstäsi riippumatta. Se on kaikenlaisille ihmisille tarkoitettua kuntoilua ja liikuntaa näyttivät muut osallistujat miltä hyvänsä. Ensimmäisen kerran olet jo voittanut itsellesi rohkeudella, toisella kerralla voisitkin mennä jo sillä mielellä, että tanssitreenit on sinun juttusi, ja sillä siisti - aivan sama mitä muut osallistujat ovat mieltä. Luota kannustavaan ohjaajaan, ja ime hänestä itseesi voimaa ja itseluottamusta, jos alkaa tuntua siltä, ettet sinä ole 'sopiva' siihen ryhmään...
Mirri

Viestien lukumäärä : 311

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  miiruska lähetetty Ti Syys 01, 2009 3:17 am

Tuosta crossarin liikuttelemisesta: minun laitteessani on pyörät, jotka käännetään alle siirrettäessä.

Olen siis ostanut sen, mutta se tuodaan kotiin vasta huomenna. Sain kotiinkuljetuksen ja kokoamisen ilmaiseksi, ja hintakin putosi pari sataa, kun otin viime vuoden mallin. Eroa tämän syksyn uutuusmalliin oli erivärinen vauhtiraita kyljessä, muuten ihan sama laite.

Tuskin maltan odottaa huomista iltaa! Toivottavasti en vedä ihan maitohapoille innoissani. bounce
miiruska

Viestien lukumäärä : 17

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Mirri lähetetty Ti Syys 01, 2009 3:23 am

Uimisesta vielä... On oikeus käydä uimassa aivan riippumatta omasta ulkonäöstä. Monet säännöllisesti uivat ihmiset vähät välittävät siitä miltä itse näyttävät tai miltä muut näyttävät - he menevät uimaan; kuntoilemaan, nautiskelemaan, ja rentoutumaan vedessä.

Jospa uimahallissa tarkastelisitkin antaumuksella muita uikkareihin sulloutuneita ihmisiä, ja unohtaisit itsesi tarkastelun... Huomaisit miten hämmästyttävän monenlaiset/-muotoiset ihmiset uskaltavat tunkea itsensä uikkareihin päästäkseen uimaan. Siihen heillä on oikeus - kuten sinullakin.
Mirri

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  vilsu lähetetty Ti Syys 01, 2009 4:03 am

Muistahengittää, kymmenen pistettä liikkeelle lähdöstä! Aloittelin omaa nykyistä harrastustani vuosia sitten syvällä oireissani ja ihmisten ilmoille meno oli suoraan sanottuna hirvittävää. Onneksi homman muututtua tutummaksi alkoi vähitellen helpottaa enkä tosiaan ole katunut.

Tilanteesi voi tietysti olla jotain ihan muuta kuin omani, mutta jos onnistut jatkossakin viemään liikuntaa niihin lajeihin, mistä muutenkin pidät, niin jonkinlaiselle onnistumiselle pitäisi olla hyvinkin saumoja. Onnea!
vilsu

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Mirri lähetetty Ke Syys 02, 2009 4:27 am

Tänään poljin puoli tuntia kuntopyörää katsellen samalla Tessin tarinaa telkusta. Piti lähteä pyörälenkille, mutten tajunnut pimeän tulevan jo kovin aikaisin... Jahkailin niin, etten enää kerinnyt.
Mirri

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  vilsu lähetetty To Syys 03, 2009 3:09 am

Liikunta ja erityisesti punttis tuntuu olevan aina tukemassa päätäni, meni miten huonosti (tai hyvin) tahansa. Salille voi mennä niin kauan kuin jalat kantaa. Suren treenaamalla.

Luulen, että minulla on vuosi pari enemmän lusittavaa pääni kanssa, kuin vielä eilenkin ajattelin. Vaikea sitä on katsoa, mutta jotenkin tuntuu lohdullisemmalta miettiä syksyn treenejä ja suhteuttaa siihen. Voisin polvia koittaa huoltaa vähän paremmiksi. Prässi varsinkin tuntuu rasittavan, vaikka jalat jaksaakin. Vähän kevyempää ja pidempää sarjaa testaillessa menee hyvin pari kolme kuukautta, jonka jälkeen tilanteesta riippuen voisi koittaa vaikka uudestaan mihin painoihin päästään. Suru kulkee prosessin mukana ja lievenee sitten kun sopivaksi katsoo.
vilsu

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  muistahengittää? lähetetty La Syys 05, 2009 11:02 pm

Mä en kestä tätä, oon ihan kuin vanki. Ei mulla ole ollenkaan aikaa itselleni, ja nyt en oikeasti pääse minnekään kotoa. En jaksa ajatella, haluaisin paeta tätä oloa jotenkin. On vaan niin paha olla. Pohjattoman yksinäinen, henkisesi ja fyysisesti.

Nukuin monta tuntia päivällä. Herääminen ja ylösnouseminen tuntuivat vaikealta. Voisinpa vain nukkua, nukkua, nukkua...

Tuntuu, kuin en omistaisi omaa elämääni.Mä en löydä mun elämälleni merkitystä. Ja hahaa, huomenna on taas tanssitunti. Kuinka mä tällaisella itsetunnolla saan itseni sinne raahattua.

Anteeksi, vähän off topic. Mutta yksi liikuntaan liittyvä sana tuli mainittua.
muistahengittää?

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  muistahengittää? lähetetty Ma Syys 07, 2009 12:55 am

Menin tanssimaan. Taas piti hirveästi pakottaa itseäni, kauheaa oli seista siellä peilien edessä kaikkien muiden, kauniiden naisten ympäröimänä. Kuitenkin tanssiessa yllättäen unohdin itseni hetkeksi ja olin itsessäni, enkä itseni vanki. Ja mä ymmärsin samban kolme askelkuviota, ja nautin niiden tanssimisesta.

Nyt on itseni ylittänyt olo. Ei, mun on pakko aloittaa päikky täällä ja häipyä häiriköimästä tätä liikuntaketjua. Mutta: mä tein sen, lähdin liikkeelle. Hirveän, kamalan viikon jälkeen pystyin siihen.

Liikkeelle lähtöä muillekin toivotellen, ja rentoutumista ja lepoa niille, jotka liikkuvat liikaa!!
muistahengittää?

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  toivotonko lähetetty Ma Syys 07, 2009 3:34 am

Ja minä onneton liikun kipeänäkin. Tosin en verenmaku suussa,vaan asiantuntijalta (lääkäri) saamieni ohjeiden mukaan-
Silti....
toivotonko

Viesti  miiruska lähetetty To Syys 10, 2009 9:08 pm

Crosstrainer on ollut kunniapaikalla olohuonessa reilun viikon. Se on kyllä ihan paras!

Ei käy jalkoihin, niinkuin juoksu. Ei tarvitse lähteä ulos sateeseen. Voi katsella samalla TV:tä, jota en muuten katselekaan.Erilaisia ohjelmia valittavana, raskaita ja helpompia. Ja laskurit: kalorinkulutus, rasvaprosentti, kunnon nousun tarkkailu...!

Noitten laskureiden innostamana miehenikin kokeili, ja jäi heti koukkuun. Hän ei pysty juoksemaan penikkataudin takia. Tällä vehkeellä se ei vaivaa ollenkaan, päinvastoin, hän ihmettelee, miten keveiltä jalat tuntuvat.

Joka ilta on tullut poljettua, ja vaikka eilen päätin pitää välipäivän, löysin itseni laitteen päältä BB:tä katselemassa. Very Happy

Suosittelen!
miiruska

Viestien lukumäärä : 17

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Sponsored content

Sponsored content

Sivu 2 / 3 Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla: