Liikuntaa...?

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas

Liikuntaa...?

Viesti  Mirri lähetetty Pe Elo 14, 2009 11:01 pm

Aloitan tämän siinä toivossa, että löytyisi vertaistukea ja hengenheimolaisia, jotka yrittävät töniä itseään liikkeelle. Tai jos ei sellaisia niin ketä tahansa liikuntaa rakastavia/inhoavia ihmisiä.
Tai olitte mitä hyvänsä, niin tänne vain kertomaan otsikon herättämiä mietteitä.

Minä kirjaan tähän orastavan liikuntasaldon, joka on liikkeelle tönimisen tulosta: eilen kävelin reippaaseen tahtiin puoli tuntia, tänään pyöräilin saman. Joku päivä sitten tein myös puolen tunnin reippaan pyörälenkin. Hyvä minä - orastusta se on pienikin viherrys! Very Happy

Tämä siis on joukkohenkeä nostattava tsemppiketju, tai purkautumispaikka liikuntaa inhoavalle, tai mitä muuta hyvänsä - aiheena kuitenkin on liikunta (ja sen puute).
Mirri

Viestien lukumäärä : 311

Näytä käyttäjän tiedot

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Liikuntaa...?

Viesti  pisama lähetetty La Elo 15, 2009 1:55 am

Minä olen koittanut juosta välillä. Teen sellaisia lenkkejä, että tulee hiki ja olen koko ajan hiukan hengästynyt. Minulla ei ole hajuakaan miten kohottaa kuntoa oikeaoppisesti ja mihinkään personal traineriin ei ole varaa (eikä niitä täällä korvessa joka kannonnokassa istukaan...), olen kuitenkin edennyt maalaisjärjellä ja muistellut mitä yliopiston juoksukoulussa olleet ystäväni ovat kertoneet.

Laihtuakin pitäisi. Laihduttaminen vasta tylsää onkin kun ei saa herkkuja syödä rajattomasti. Toisaalta se palkitsee kyllä.
pisama

Viestien lukumäärä : 26

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  lötkö lähetetty La Elo 15, 2009 5:18 pm

http://www.kauneusjaterveys.fi/toiveuusinnat/aloittelijan-juoksukoulu

tuossa on yksi ohjelma.googlettamalla löytyy monia muitakin.
jokatapauksessa intervalliharjoittelu on nopeinta ja tehokkainta,kun "opettelee" juoksemaa.

lötkö

Viestien lukumäärä : 7

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  eevamarja lähetetty Su Elo 16, 2009 8:47 pm

Harkitsen crosstrainerin hankkimista. Sijoitus tuntuu vain kovin suurelta, jos motivaatioanemia iskee hyvinkin pian alun jälkeen. Kuten valitettavasti tapanani on.

Pitäisi sitoutua käyttämään sitä jonkun määrätyn ajan päivittäin. Kenties aloitan Kauniiden ja rohkeitten katselun uudelleen vuosien tauon jälkeen ja käytän sen ajan polkemiseen...

Jospa täältä saisi intoa!

eevamarja

Viestien lukumäärä : 4

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Mirri lähetetty Ma Elo 17, 2009 3:09 am

Eevamarja, oletko kokeillut sitä, että tiedät millainen se on? Ei varmaan kannata ostaa kotiin, jos ei ole mitään tuntumaa sen käyttöön, sen verran kallis vehje se tosiaan on. Kuntosalilla pääsisit testailemaan, jos et ole jo käynyt.

Minulla jököttää nurkassa kuntopyörä, ja ennen synkempiä masennusvuosia käytin sitä ihan säännöllisesti - juurikin telkkarin edessä. Vuosikausia. Sarjat ovat oikein hyviä tsemppareita, mitä koukkuunnuttavampi sen parempi. Sitten pitää vain tehdä itsensä kanssa sopimus, että ehdottomasti katson - mutta vain kuntolaitteen päällä... Yritänpä taas itseänikin psyykata samaan. Very Happy

Tänään pyöräilin, tosin kauppakeskukseen ja takaisin, mutta samapa tuo - onneksi oli vielä auki näin sunnuntai-iltana, ja tarpeeksi kaukana. Hoksasin olevani sen verran hyvässä kunnossa jo masennuksesta toipujana, että voisin ruveta taistelemaan edessä olevaa pimeyttä ja kaamosmasennusta vastaan lisäämällä taas liikuntaa.
Mirri

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  vilsu lähetetty Ti Elo 18, 2009 4:46 am

Tykkään ja harrastan, joten moikkaamaan tulin.

Ajattelen niin, että parempikin keskittyä hakemaan vaan mukavaa liikuntamuotoa ja miettiä sitä oikeaoppisuutta vasta myöhemmin (jos haluaa). Paljon paremmin pääsee eteenpäin.

Mun on toisaalta aina ollutkin aika helppo löytää niitä mukavia juttuja, liikunnasta ja muutenkin.
vilsu

Viestien lukumäärä : 60

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Mirri lähetetty Ti Elo 18, 2009 5:03 pm

Joo, kuvasta näkyy, että tykkäät ja harrastat... Laughing

Noin on, että porkkanat auttaa alkuun. Mukavuuden haluiselle mahdollisimman mukavaa liikuntaa, josta tulee hyvä mieli. Liikunta on siitä kivaa, että nälkä kasvaa syödessä. Tiedän kokemuksesta, mutta niistä kokemuksista on niin kauan aikaa, että nyt pitää oikein pinnistellä, jotta palautuisivat mieleen.

Tuntuu kummalliselta, että olen jostakin parikymppisestä alkaen pitänyt yllä liikuntaharrastusta niin, että siihen oli päivittäinen himo, ja nyt viimeiset viisi masennusvuotta ovat tehneet sen, että olen kuin en olisi liikkunut ikinä eläessäni. Liikkeelle lähteminen on hirveän vaikeaa ja tahdonlujuutta vaativaa siinä missä ennen en voinut kuvitellakaan olevani lähtemättä - olisin tullut hulluksi ilman päivittäistä liikuntaa...
Mirri

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  possu lähetetty Ti Elo 18, 2009 8:57 pm

Minä en ole koskaan voinut sietää liikuntaa liikunnan vuoksi. Ei siitä vaan tule mitään. Mutta hyötyliikuntaa saan aika hyvinkin. Oikeastaan en ole tykännyt mistään muusta ohjatusta liikunnasta ikinä, kuin mummojoogasta, jota veti täällä sellainen partainen mukava mies ja joskus lapsena tykkäsin käydä eksoottisissa kansantansseissa, lähinnä helppoja rinkitansseja, mitä se suomeksi lieneekään.
possu

Viestien lukumäärä : 430

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  pisama lähetetty Ti Elo 18, 2009 9:02 pm

Kiitos Lötkö linkistä. En ollutkaan löytänyt tuota.

Kävin äsken lenkillä intervalliluonteisesti. Juoksin ja kävelin. Suurimmaksi osaksi meni kyllä kävelyksi. No, juoksua oli kuitenkin mukana vähäsen. Kyllä se siitä kehittyy. Painokin on aika alhaalla. Tai siis siinä normaalin ylipainon kieppeilä, mikä mulla aina on Wink
pisama

Viestien lukumäärä : 26

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  vilsu lähetetty Ke Elo 19, 2009 1:52 am

Kiitti mirri Smile. Pidän tuosta kuvasta. Minusta se on itseni näköinen. Varmaan vielä vuosi sitten olisi silti tainnu jäädä laittamatta.

Nyt vasta vilkaisin lötkön linkin. Minusta hauska ohjelma, voisin kuvitella jotain tuon kaltaista testaavani.

Lyhyehkön pyörälenkin heitin tänään, vaikka oli kylmä ja tihuttikin hiukan. Olen joutunut käymään raskaita ajatuksia sen verran läpi tässä, että vähän mieli maassa. Senkin vuoksi oli oikeastaan pakko lähteä (minulla menee näin, liikunta muuttuu tärkeämmäksi, kun muuten rassaa). Koitin sitten kerätä kaikki lähistön ylämäet, ettei olisi niin viimaa ja kylmää.

Huomenna olisi tarkoitus testata kyykkyä. Jee!
vilsu

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  toivotonko lähetetty Ke Elo 19, 2009 6:35 am

Minä taas olen liikunta-addikti.
Ja crosstrainer tai kuntopyörä olisi talven pakkasten varalle kiva juttu. Ei tarvitsisi stressata säästä,ja voisi samalla katsoa telkkaa, opetella keskittymään siihenkin pitkästä aikaa.
Mutta kai kelpaan ketjuun.
Tosin tavoitteena ei ole liikunnan aloittaminen vaan kohtuuden löytäminen. Kun ei ole tajuakaan siitä. Taustalla näet on maratontreenejä ja voimisteluharrastusta.
toivotonko

Viestien lukumäärä : 171

Näytä käyttäjän tiedot http://irc.galleria.net

Viesti  sannikka lähetetty Ke Elo 19, 2009 3:22 pm

Tässä toinen liikunta-addikti. Psykiatrin mielestä minun pitäisi hommata itselleni personal trainer, joka jarruttaisi minua.
Mulla on täällä kotona crosstrainer, kuntopyörä, voimailupenkki levytankoineen ja jalka- ja rintalaitteineen sekä käsipainoja, nyrkkeilysäkki ja jumppapallo. Lenkillä tulee käytyä sekä pyöräilemässä ja tehtyä myös ilman lisävälineitä lihaskuntoharjoituksia.
Kunhan syysjumpat alkavat, aloitan ryhmissä kuntonyrkkeilyn 2 x vko, aerobicin, step-aerobicin, pilateksen sekä joko kuntoteakwondon tai joogan. Lisäksi, kun uimahalli aukeaa, on meidän seuralla 3 kertaa viikossa uintivuoro, joten sielläkin tulee käytyä. Tulihan listaa Embarassed .
sannikka

Viestien lukumäärä : 32

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Mirri lähetetty Ke Elo 19, 2009 5:47 pm

Sannikka, olisiko tuossa kuvassa jotakin mitä sinun pitäisi ruveta opettelemaan oikein tosissasi? Very Happy
Mirri

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Mirri lähetetty Ke Elo 19, 2009 5:58 pm

Toivis, tervetuloa joukkoon! Kuvasi kertoo karua kieltään siitä, että täällä voitaisiin porukalla ruveta 'katsomaan perääsi' niin liikunnan kuin syömisen (syömättömyyden?) suhteen. Vaikka se ei taida oikein auttaa...

Mutta minusta tilanteesi on kuvasta päätellen vähintäänkin huolestuttava. Oletko sairastunut uudelleen, vai sairastanut koko ajan? En ainakaan kannusta sinua hankkimaan haikailemaasi sisäliikuntalaitetta, koska sinulla ilmiselvästi ei olisi varaa polttaa saamiasi vähiä kaloreita pääsemällä liikkumaan liikkumaan vielä entistäkin enemmän telkkarin ääressä. Osta mieluummin mukava nojatuoli, johon asetut löhöämään jonkun energisen naposteltavan kera.

Tämä neuvo on turha, tiedänhän minä, mutta sanoin silti. Kuva näyttää siltä, että sinä lakkaat olemasta... Pelottavaa ja huolestuttavaa.

Sannikka, tuli mieleeni... Sisältääkö sinunkin liikunta-addiktiosi olematonta syömistä, vai syötkö kuitenkin ihan riittävästi? Tuolla liikuntamäärällä pitää syödä jopa paljon, jottei haihtuisi pois...
Mirri

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  sannikka lähetetty To Elo 20, 2009 12:13 am

Mirri; tuohon kuvan olotilaan pääsemiseksi olen tehnyt töitä viimeiset 45 vuotta ja opiskelu jatkuu edelleen...
Oikein kateeksi käy katsella noita omia karvanaamoja (5), jotka osaavat ottaa elämän sellaisena kuin se on cat .

Syömisen(kin) kanssa minulla on aina ollut ongelmia. Nuorempana on ollut kaksi anorektista vaihetta. Nyt olen normaalipainossa (painoindeksi n. 23), keväällä oli painoa 10 kg nykyistä enemmän. Kiinnitän kovasti huomiota syömisiini ja tällä hetkellä varsinkin ruuan terveellisyyteen ja monipuolisuuteen. Ehkä liikaakin, myönnän. Minulla on taipumusta asiassa kuin asiassa mennä överiksi.
sannikka

Viestien lukumäärä : 32

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  toivotonko lähetetty To Elo 20, 2009 1:14 am

Kiitos, mutta en minä perään katsomista tarvitse. Lähinnä kiinnostaa se mikä on normaalia ja mikä ei. Viime talvi oli raskas ja liikunnan kanssa meni överiksi, syöminen jäi liian vähäiseksi, mutta yhtään päivää en täysin syömättä ollut.
Sairaalakunnossa en BMI:n suhteen ole ollut,mutta selvästi alipainoinen kuitenkin.
SItä olen ollut vuosikaudet,mutta kuitenkin paino ollut 50 kieppeissä ja veriarvot OK. Loppukeväästä iski romahdus, ja yritän siitä nyt toipua niin, että liikun kohtuudella, syön tarpeeksi, ja pysyn liikuntakunnossa, koska kuitenkin sitä rakastan, mutta en niin että vaarannan terveyteni vaan että voin hyvin ja veriarvot saadaan kuntoon. Tämä kun ei enää ole kivaa.
toivotonko

Viesti  Mirri lähetetty To Elo 20, 2009 1:47 am

Ok, hyvä tietää, ettette ole haihtumassa mihinkään... flower

Heh, se viisikymmentä kiloa olisi minun normaalipainoni, mutta minä olenkin aika lyhyt. Ja normaalipaino on muisto menneisyydestä, nykyiseen painooni nähden olen liian lyhyt...

Tein reippaan pyörälenkin, ja kyllä oli mukavaa. Mutta mikä siinä onkin, että se lähteminen on nykyisin niin vaikeaa. Huomasin, että auttaa, kun kertoo olevansa aikeissa lähteä.
Tiedän kokemuksesta, että kunhan pääsisi alkukangertelujen ylitse, liikunta koukuttaisi, ja silloin ei liikkeelle lähteminen enää olisi yhtään vaikeaa.
Mirri

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  toivotonko lähetetty To Elo 20, 2009 2:03 am

Tottaha se on, että parempi olo siitä tulee. Siis kun vain pakottaa itsensä liikkeelle. Mutta kun menee överiksi niin silloin olo vain huononee pidemmän päälle. Valitettavasti sitä ei heti tiedä.
Sitä crosstraineria ajattelin lähinnä siksi, että talvella on kuitenkin turvallisempaa treenata sillä sisällä kuin lähteä ulos kylmään mihin aikaan vuorokaudesta hyvänsä ja pyörtyä sinne. En tosin ole ikinä lenkillä pyörtynyt, enkä tämän sairaimman vaiheen aikana muutenkaan, vaikka helposti pyörrynkin ihan terveenäkin.
Eikä sydänfilmeissä ole häikkää ollut. Tasapainoon tässä pyritään, mutta tällä hetkellä siihen ei ole tukea mtt:n puolelta saatavilla.
toivotonko

Viesti  vilsu lähetetty To Elo 20, 2009 2:29 am

Muistelen, että olisit toivotonko jossain (originaali tukarin liikuntapalstalla?) aikaisemminkin todennutkin olevasi laiha, mutta kuitenkin melko vakaasti samoissa painoissa. Sikäli en tuosta kuvasta yllättynyt, mutta hirveän laihalta kieltämättä näytät.

Tukarin liikuntapalstalla saa muuten välillä olla tosi varovainen uusien tulokkaiden kanssa. Syömishäiriöisiä ei aina suoraan erota esimerkiksi ylipainoisista kirjoittajista, kun eivät kai välttämättä itsekään tunnista tilaansa.
vilsu

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  toivotonko lähetetty To Elo 20, 2009 2:34 am

Joo,mutta olin alipainoinen, bmi kuitenkin 18 kieppeissä. Keväällä se oli pahimmillaan alle 15,nyt alle 16 vielä.
Ja syömishäiriöinen voi olla normaalipainoinen tai ylipainoinenkin. Näitä sairauksia kun on monenlaatuisia.
Mulla oli anoreksiadiagnoosi 50-kiloisenakin. Ei punnittu ikinä,mutta lääkärin mielestä näytin anorektiselta.
Olen jotain 168-169 cm.
toivotonko

Viesti  vilsu lähetetty To Elo 20, 2009 2:42 am

Ai niin. Oma viime aikojen isoin oivallus liikunnan osalta liittyy juurikin noihin liikuntamääriin ja siihen, että vähemmän voi olla enemmän.

Mikään varsinainen ongelma liikunta ei minulle ole koskaan ollut, mutta onnistuin kuitenkin vuosien varrella saamaan erinäisiä ongelmia mm. niveliin. Vähentämällä yhdellä kertaa tulevaa samaan kehon osaan kohdistuvaa rasitusta olen päässyt vaivoista lähes täysin eroon (aina kuitenkin jotain pientä on Very Happy ), mutta keho on myös kehittynyt paremmin.

Kyykkykin meni oikein kivasti näillä opeilla tänään ja nyt on sopivan raukea olo. Vaihdan seuraavalla treenillä varmaan kyykyn prässiin, mutta jos maanantaina tuntuu kyykky lämmitellessä hyvältä, voisin testata pientä painojen lisäystä.
vilsu

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  vilsu lähetetty To Elo 20, 2009 2:45 am

toivotonko kirjoitti:Ja syömishäiriöinen voi olla normaalipainoinen tai ylipainoinenkin. Näitä sairauksia kun on monenlaatuisia.

Totta. Tuli käytettyä tuota syömishäiriöistä, kun ei parempaa sanaa tullut mieleen.
vilsu

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Mirri lähetetty Su Elo 23, 2009 3:39 am

En käynyt pyöräilemässä eilen, enkä tänään... Huomenna on pakko, jos haluan koukuttaa itseni ja tehdä liikunnasta riippuvaiseksi.
Mirri

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  possu lähetetty Su Elo 23, 2009 6:28 am

Minunkin piti hulluna liikkua ja olla aktiivinen vkl, mutta oikeasti olen vaan lötteröinyt ja pelkkä portaiden selvittäminen että pääsee pihalle tuntuu lähes ylivoimaiselta.

Yritin jossain vaiheessa muka jumpata, mutta se tuntui ihan naurettavalta teeskentelyltä.

Millähän saisi itseensä nyt puhtia?
possu

Viestien lukumäärä : 430

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  vilsu lähetetty Ti Elo 25, 2009 3:04 am

Ja mun taas pitäisi vissiin kokeilla tuota treenin vähentämistä muillekin kuin jaloille. Lauantai jäi lopulta välistä (taiteiden yön takia Embarassed ), mutta käväisin eilen salilla ja poikkeuksellisesti heti tänään uudestaan. Hullun hyvin menee kyykky.

Syömishäiriöihin liittyen, hesari uutisoi laajasta ruotsalaistutkimuksesta, jonka mukaan menestyvillä tai akateemisista suvuista tulevilla tytöillä on melkein kertaluokalla kohonnut riski sairastua.

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Akateemisten+sukujen+tyt%C3%B6t+alttiita+sy%C3%B6mish%C3%A4iri%C3%B6ille/1135248773277
vilsu

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Sponsored content

Sponsored content

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa