Ilman lääkkeitä?

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas

Ilman lääkkeitä?

Viesti  höpsöliini lähetetty Pe Elo 14, 2009 7:54 pm

Voi kun en pääse siitä ajatuksesta eroon, että haluaisin olla ilman lääkkeitä!!

Se voi olla todellisuudessa mahdotonta. Ja ehkä en uskalla sitä kokeillakaan No
Mutta silti sitä ainavaan mietin!

oletteko te sinut lääkityksenne kanssa??
höpsöliini

Viestien lukumäärä : 125

Näytä käyttäjän tiedot

Takaisin alkuun Siirry alas

vastaus

Viesti  hanna74 lähetetty Pe Elo 14, 2009 9:26 pm

Oon alkanu oleen sinut lääkityksen suhteen kun oon huomannu että olo on niillä todellakin nyt parantunut, ei mikään täydellinen olo mut ihan ok.
rauhoittavista haluaisin päästä eroon, käytän opamoxia tai temestaa päivällä, niitä oon nyt lähiaikoina yrittäny purkaa poies..

Välillä kyl kieltämättä hirvittää pilerien määrä mitä popsin Shocked
hanna74

Viestien lukumäärä : 280

Näytä käyttäjän tiedot

Vs: Ilman lääkkeitä?

Viesti  lötkö lähetetty La Elo 15, 2009 5:13 pm

Olen ihan sinut asian kanssa.Kun sain tietää,että joudun tod.näk. lopun ikääni syömään ylläpitolääkitystä,uusiutumisen takia,ajatus herätti sisäistä vastustusta n. vuoden verran.Nyt en edes sen kummemmin ajattele koko asiaa.Siinä ne pillerit hulahtaa alas vitamiinipillereiden joukossa.

lötkö

Viestien lukumäärä : 7

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  piikkilankaa lähetetty Su Elo 16, 2009 8:59 pm

Minulla on viimeisen viiden vuoden aikana kaksi kertaa purettu lääkitys pois, lääkärin toimesta, ja molemmilla kerroilla on seurannut romahdus. Vaikka suurimman osan aikaa tuntuu, ettei lääkityksestä ole mitään hyötyä, niin koitan muistella, kuinka pahaksi olo on noilla lopetuksilla mennyt. Joten kiltisti syön enempiä ajattelematta...
piikkilankaa

Viestien lukumäärä : 91

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Biancaliina lähetetty Ma Elo 17, 2009 7:38 pm

Ei ole löytynyt koskaan sopivaa / auttavaa lääkitystä joten vuodet on kulunut lääkkeitä testaillessa, toisinaan ilman lääkkeitä jne.

On siis ollut pakko olla ilman lääkkeitä, vaikken aina ole todellakaan sitä halunnut sairauden oireiden vuoksi.

Onhan tähän mahtunut vaikka mitä tunteita, joskus kun meni n. 6 lääkettä eikä niistä ollut mitään apua, vain haittoja, tunsin kyllä voimakasta vihaa ja turhautumista lääkkeisiin. On vähän niinkun mennyt usko niihin.

Olen aina toivonut lääkkeen auttavan mutta joutunut joka ikinen kerta pettymään. Noh, auttaahan mua Xanor, jota en kyllä voi joka päivä ottaa. Propral myös OK tiettyihin fyysisiin oireisiin.

Olis vaan kiva löytää lääke joka auttaa koko ajan.
Biancaliina

Viestien lukumäärä : 70

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  höpsöliini lähetetty Ke Elo 19, 2009 12:59 am

niin, minä muistan myös kuinka kaamea oloni oli ennen viimeistä lääkemuutosta...

Silti vain toivon, jos en ilman lääkitystä pärjää,että löytyisi lääkitys joka ei vaikuttaisi haitallisesti aina johonkin muuhun asiaan
höpsöliini

Viestien lukumäärä : 125

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  toivotonko lähetetty Ke Elo 19, 2009 6:54 am

Olen sinut bentsojen ja unilääkkeiden kanssa.
Masennuslääkkeen en. Mikään ei sopinut tai auttanut. Lääkärinkään mielestä.
Alkuvaiheessa en olisi halunnut aloittaa mitään lääkitystä koska pelkäsin ennen kaikkea niiden kroppaan aiheuttamia vaurioita tai muutoksia.
toivotonko

Viestien lukumäärä : 171

Näytä käyttäjän tiedot http://irc.galleria.net

Viesti  Yosa lähetetty Ke Elo 26, 2009 6:13 am

en käytä säännöllisesti kuin kahta lääkettä enää. cipralexia ja pameja. psykoottisuuden yllättäessä nappaan abilifya. oon siis lopettanu epilepsianapitkin, enkä koe mun olon muuttuneen yhtään suuntaan tai toiseen. hyvä näin.

yosa
Yosa

Viestien lukumäärä : 8
Ikä : 31

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Falco2 lähetetty Pe Elo 28, 2009 4:17 pm

No mieluiten toki en käyttäisi mitään lääkkeitä, mut toisaalta taas ihan mielelläni, jos niistä saan apua. Ihan sama mihin vaan vaivaan, esim. allergiaan tms.

Mua vaan haittaa se, että helposti olen tuntenut useimpien lääkäreiden pitävän itseäni lääkekielteisenä, kun en ole havainnut hyötyä SSRI-lääkkeistä (päinvastoin haittaa) ja siksi en ole niitä halunnut jatkaa kokeiluista huolimatta. Tuntuu että lääkärit vaan pitävät sitten sivuvaikutuksia keksittyinä ja sitä, ettei hyötyä ilmene masennuksen oireena. Jota pitäisi lääkitä isommalla annoksella tai pidempään tai toisella SSRI-lääkkeellä. Samoin olen törmännyt pariin rauhottavien tuputtajaan ja jopa neuroleptejä yritti yksi psykiatri tuputtaa, vaikka se tuntui ihan selvältä ylilyönniltä 8myös pitkäaikaisen terppani mielestä, joka oli hyvin asiallinen suhtautumisessaan lääkitykseen yleensä.

Nytkin, kun Lyrican kokeileminen ei tunnu sujuvan ihan ongelmitta, tuli taas se tunne että olen ikäänkuin "huono potilas" kun en "suostu hyötymään" tästäkään lääkkeestä. Tuo tunne toki on osittain pääni sisällä, ja kertoo myös omasta harmistumisesta siihen, ettei lääkkeistä tunnu löytyvän hyvää hyötyä.

Jos vertaa tätä esim. allergioiden/astman lääkityksen etsimiseen, lääkäreiden suhtautuminen on erilaista. Ei niissäkään lääkkeissä sopivien etsiminen ihan helppoa ole ollut, mutta lääkärit ovat suhtautuneet asiallisesti toiveisiini lääkkeiden vaihdoista tai havaitsemiini haittoihin. Esim. antihistamiinien ja kortisonin käytössä ovat toki kannustaneet ja olleet jämptejä epäröidessänimlääkkeiden tarpeellisuutta, mutta kuitenkaan eivät automaattisesti ole kyseenalaistaneet sivuvaikutuksia tms. vain omien pelkojeni tuotteiksi.

Edessä on taas psykiatrin vaihto ja pelkään että taas tulisi joku tuputtaja kohdalle. toivottavasti se jää vain peloksi.
Falco2

Viestien lukumäärä : 76

Näytä käyttäjän tiedot

Lääkityksen suhteen...

Viesti  minätäällä lähetetty Ti Syys 01, 2009 8:57 pm

lääketehtaiden massiivinen lobbaus vaikuttaa. Yksityispuolen lääkärini on alusta alkaen ollut sitä mieltä, että voin syödä neurolepteja intermittoiden tarvittaessa. Nyt tarkkailussa käydessäni tuli sitten se enemmistön ja lääketeollisuuden kanta vastaan: suositeltiin neuroleptien napsimista ennaltaehkäisevästi.

Perustelin muutos- ja korjauspyynnöllä osastonlääkärin lausuntoonsa kirjaaman ennaltaehkäisevän lääkityksen muuttamista mm. muilla sairauksillani, joissa on riski hyvin monien lääkkeiden vakaville lääkeyliherkyysreaktioille. Vastausta ei ole vielä kuulunut. Pelkäänpä, ettei auta.

minätäällä

Viestien lukumäärä : 370

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Hauva lähetetty To Syys 10, 2009 11:39 pm

En ole sinut lääkitykseni kanssa. Painonnousu on ollut lääkityksen aloittamisen jälkeen (2v. sitten) dramaattista, ja näin ollen olen saanut yhden lisäsyyn olla masentunut. Oma ulkonäkö, olemus ja paino ovat kuitenkin ihan merkittävä asia, sosiaalisestikin. Lisäksi painonnousu ei oikein sovi yhteen harrastukseni kanssa: olen käynyt viimeiset 2 vuotta aikuisbalettitunneilla ja paino on noussut sinä aikana 20 kg. Ja painonnousu on koko ajan masentanut ja hankaloittanut tanssimista, tottakai.

Yritän tällä hetkellä jotenkin pähkäillä, miten saisin elämää järjesteltyä niin, ettei masentavia asioita olisi niin paljoa, ja jotta sitten ei tarvitsiis syödä jatkuvasti lihottavaa lääkettä. Painonnousun vuoksi lopetin ominpäin masennuslääkkeen ja nyt sitten masentaa... Lamictal menee tasaavana ja se on turvottanut (ja varmaan myös lihottanut, sekin) hirveästi, mikä myös masentaa pahasti, mutta yritän nyt katsella, jos pelkällä lamilla ilman mas.lääkettä ja runsaammalla liikunnalla, paremmalla syömisellä ym. saisi jotain tolkkua painoasiaan. Mutta olen valmis (tai pakotettu...) esim. tällä hetkellä vaihtamaan vähemmän vaativaan työhön, jotta voisin olla ilman mas.lääkettä.
Hauva

Viestien lukumäärä : 17

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Tintti-75 lähetetty Pe Syys 11, 2009 12:47 am

Pakko se on lääkkeitä syödä, en haluais, mut eipä taida olla vaihtoehtoja..
Tintti-75

Viestien lukumäärä : 20

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  epicfail lähetetty Pe Syys 11, 2009 1:48 am

Mihin sairauteen syötte lääkkeitä?

Mä luulin että voisin olla jo ilman, mulla on pakko-oireinen häiriö ja siihen liittyvä lamauttava ahdistus mikä tulee aina välillä. Pitäs varmaan taas alottaa Sertralin kuuri - se tuntui toimivan mulla.

Koitan vältellä bentsoja mutta joskus joudun ottamaan esim. unilääkkeeksi esim. tenoxia.

epicfail

Viestien lukumäärä : 1

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Sponsored content

Sponsored content

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa