Päiväsairaala

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas

Päiväsairaala

Viesti  Admin lähetetty Ke Syys 16, 2009 7:22 pm

Voisikohan päivasairaalasta olla mulle apua mm. noissa jutuissa mitä olen kertonut tuolla viestissäni missä ilmoitin lopettavani admin-toimet?
Siis mustasukkaisuus, masennus (suru), ahdistuneisuus ja joskus päänsä nostava impulsiivisuus. Ja hoidetaanko niissä potilaita joilla on sekamuotoinen persoonallisuushäiriö epävakain ja riippuvaisin piirtein?

Itse olen jokseenkin sitä mieltä että paras paikka nyt mulle saattaisi olla osasto, mutta päiväsairaalakin kiinnostaa jos se olisi osaston vaihtoehto.

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 174

Näytä käyttäjän tiedot http://tukari2.forumotion.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Päiväsairaala

Viesti  Chaos lähetetty Ke Syys 16, 2009 7:35 pm

jaa-a
mä opin itsestäni sen, että kun halusin vaan vaihtelua elämääni niin silloin osastokin tuntui haluttavalta. oikeastaan halusin vaan ihmisiä lähelle. turvallisuudentunnetta ja rajoja. rajat sain ja turvaa. vaihtelua oli vaan sisäänpääsypäivä, sillä sit siellä oli sama tylsyys ja toimettomuus kuin kotonakin.

Jotenkin rauhoittaa tosin se että tahalteen hankkiutuu paikkaan joka ottaa vastuun itsestä pois niin ettet saa mennä ja tulla ja että joku kuuntelee tarvittaessa.
Epätoivo on kurja kumppani.
Chaos

Viestien lukumäärä : 296

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  hanna74 lähetetty Ke Syys 16, 2009 7:42 pm

Ite en oo päiväsairaalassa ollu, mut yks tuttava kehu sen hyväks paikaks
hanna74

Viestien lukumäärä : 280

Näytä käyttäjän tiedot

Tampereella toisin?

Viesti  Kyllästynyt lähetetty Ke Syys 16, 2009 7:53 pm

Admin kirjoitti:Voisikohan päivasairaalasta olla mulle apua mm. noissa jutuissa mitä olen kertonut tuolla viestissäni missä ilmoitin lopettavani admin-toimet?
Siis mustasukkaisuus, masennus (suru), ahdistuneisuus ja joskus päänsä nostava impulsiivisuus. Ja hoidetaanko niissä potilaita joilla on sekamuotoinen persoonallisuushäiriö epävakain ja riippuvaisin piirtein?

Itse olen jokseenkin sitä mieltä että paras paikka nyt mulle saattaisi olla osasto, mutta päiväsairaalakin kiinnostaa jos se olisi osaston vaihtoehto.

Oma kokemukseni on vuosien takaa ja Jorvin päiväsairaalasta, mutta tietämäni/kuulemani mukaan mikään ei ole oleellisesti muuttunut. Aivan tyhjänpäiväinen ja turha paikka, pelkkä hoidon pahvikulissi.

Mitään hoitoa tai järjestettyä toimintaa ei välttämättä ole päiväkausiin vaan päiväsairaalan ainoa anti on istuskelu sohvalla ja ajan tappaminen.

Jos uskot, että sohvallaistuminen on sinulle sopivinta hoitoa, mene ihmeessä päiväsairaalaan.

Tampereella lienee maan ainoa päiväsairaala jossa jotain hoitoa/terapiaakin saa, hae sinne.

Viimeinen muokkaaja, Kyllästynyt pvm Ke Syys 16, 2009 7:54 pm, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : Typo)

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 402

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  helu lähetetty Ke Syys 16, 2009 7:58 pm

Kyllästynyt kirjoitti:
Tampereella lienee maan ainoa päiväsairaala jossa jotain hoitoa/terapiaakin saa, hae sinne.

Ei ole!
Mulla on malmilta aivan eri kokemukset. Toki siellä oli paljon "vapaata" aikaa, mut kaksi kertaa päivässä oli joko toiminta-terapiaa tai keskusteluja. Ja sitten tietenkin erikseen oman hoitavan henkilön tapaamiset vähintään kerran viikossa.

Mä suosittelin k-libille päiväsairaalaa jo ennen ku eilen taas jouduin murtaa sen unelmat meistä parina. Emmä nytkään voi muuta kuin suositella asiaa Smile

helu

Viestien lukumäärä : 182

Näytä käyttäjän tiedot

Toivottavasti Malmi on parempi

Viesti  Kyllästynyt lähetetty Ke Syys 16, 2009 8:01 pm

helu kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Ei ole!
Mulla on malmilta aivan eri kokemukset. Toki siellä oli paljon "vapaata" aikaa, mut kaksi kertaa päivässä oli joko toiminta-terapiaa tai keskusteluja. Ja sitten tietenkin erikseen oman hoitavan henkilön tapaamiset vähintään kerran viikossa.

Mä suosittelin k-libille päiväsairaalaa jo ennen ku eilen taas jouduin murtaa sen unelmat meistä parina. Emmä nytkään voi muuta kuin suositella asiaa Smile

No siinä tapauksessa Malmilla on asiat toisin kuin Jorvin päiväsairaalassa jossa ei päiväkausiin ollut mitään järjestettyä toimintaa - ruokailua lukuun ottamatta.

Kyllästynyt

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Mirri lähetetty Ke Syys 16, 2009 8:05 pm

Kannattaisi ainakin mahdollisimman pian jutella lääkärin kanssa kertomistasi asioista, myös siitä raivarista seurauksineen. Hän voisi miettiä mitä nyt tehtäisiin, jottei vointisi menisi huonompaan suuntaan ja sitäkin, että olisiko nyt sairaalahoidosta apua. Kannattaisi kertoa myös se, että olisit halukas menemään osastolle tai päiväsairaalaan, jos järjestyisi paikka.

Vaikea on maallikoiden sanoa olisiko siitä sinulle hyötyä vai ei, mutta minulla ainakin tulee mieleen, että kyllähän sairaalahoito voisi tuoda turvallisuuden tunnetta ja mahdollisuutta rauhoittua ja levätä. Samalla ehkä saataisiin katkeamaan kierre, joka sinua nyt on uhkaamassa impulsiivisuuksineen sun muineen. On vain niin, että taitaa olla aika vaikea päästä sairaalahoitoon... Joka tapauksessa se lääkärille puhuminen olisi nyt tärkeää, jottei olosi menisi hoitamattomana huonompaan. Onhan sinulla hoitava lääkäri tai jokin hoitosuhde jossakin?
Mirri

Viestien lukumäärä : 311

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Admin lähetetty Ke Syys 16, 2009 8:08 pm

Mirri kirjoitti:Kannattaisi ainakin mahdollisimman pian jutella lääkärin kanssa kertomistasi asioista, myös siitä raivarista seurauksineen. Hän voisi miettiä mitä nyt tehtäisiin, jottei vointisi menisi huonompaan suuntaan ja sitäkin, että olisiko nyt sairaalahoidosta apua. Kannattaisi kertoa myös se, että olisit halukas menemään osastolle tai päiväsairaalaan, jos järjestyisi paikka.

Vaikea on maallikoiden sanoa olisiko siitä sinulle hyötyä vai ei, mutta minulla ainakin tulee mieleen, että kyllähän sairaalahoito voisi tuoda turvallisuuden tunnetta ja mahdollisuutta rauhoittua ja levätä. Samalla ehkä saataisiin katkeamaan kierre, joka sinua nyt on uhkaamassa impulsiivisuuksineen sun muineen. On vain niin, että taitaa olla aika vaikea päästä sairaalahoitoon... Joka tapauksessa se lääkärille puhuminen olisi nyt tärkeää, jottei olosi menisi hoitamattomana huonompaan. Onhan sinulla hoitava lääkäri tai jokin hoitosuhde jossakin?

On mulla hoitosuhde. Seuraava lääkärinaika on 30.9.
Varsinainen sairaalahoito ei valitettavasti onnistu minulla nyt kun on pakko mennä sossuun että saan vuokrani maksettua.
Jos menisin osastolle, niin en voisi mennä sossuun, jolloin he eivät maksaisi minulle toimeentulotukea, jolloin lennän ulos kämpästäni.

Admin
Admin

Löysässä hirressä

Viesti  Kyllästynyt lähetetty Ke Syys 16, 2009 8:11 pm

Mirri kirjoitti:... Vaikea on maallikoiden sanoa olisiko siitä sinulle hyötyä vai ei, mutta minulla ainakin tulee mieleen, että kyllähän sairaalahoito voisi tuoda turvallisuuden tunnetta ja mahdollisuutta rauhoittua ja levätä. Samalla ehkä saataisiin katkeamaan kierre, joka sinua nyt on uhkaamassa impulsiivisuuksineen sun muineen...

Ei ihme, että sairaalapaikkoja on tarpeeseen nähden liian vähän jos sairaalahoidon kriteerinä käytetään pettymystä rakkaudessa.

En tunne ongelman kumpaakaan osapuolta, mutta ihmettelen sekä helua joka roikottaa Kontulibiä löysässä hirressä että Kontulibiä joka ei ymmärrä ottaa köyttä kaulastaan.

Kyllästynyt

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Mirri lähetetty Ke Syys 16, 2009 8:16 pm

Kyllästynyt, persoonallisuushäiriö voi oireilla niin vaikeasti, että oireiden hoitamiseksi tarvitaan sairaalahoitoa. Ja persoonallisuushäiriön oireiden hoitaminen on oikein hyvä syy hakeutua sairaalahoitoonkin tarvittaessa. Onneksi psykiatrit tietävät ja ymmärtävät asian vaikka sinä et.
Mirri

Näytä käyttäjän tiedot

Juupa juu

Viesti  Kyllästynyt lähetetty Ke Syys 16, 2009 8:20 pm

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, persoonallisuushäiriö voi oireilla niin vaikeasti, että oireiden hoitamiseksi tarvitaan sairaalahoitoa. Ja persoonallisuushäiriön oireiden hoitaminen on oikein hyvä syy hakeutua sairaalahoitoonkin tarvittaessa. Onneksi psykiatrit tietävät ja ymmärtävät asian vaikka sinä et.

Juupa juu.
No ei ole ihme, että psykiatrinen hoito on pulassa jos pahasta mielestä, pihalla huutamisesta ja ikkunan rikkomisesta päätyy hoitoon.

Kyllästynyt

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Admin lähetetty Ke Syys 16, 2009 8:28 pm

Kyllästynyt kirjoitti:

Juupa juu.
No ei ole ihme, että psykiatrinen hoito on pulassa jos pahasta mielestä, pihalla huutamisesta ja ikkunan rikkomisesta päätyy hoitoon.

Minähän nyt en kai sitten tiedä asioista yhtään mitään, mutta minun mielestäni riehuminen, raivoaminen, ikkunan rikkominen, pihoilla karjuminen ja se että uhkaan moneen otteeseen tappaa exän "nykyisen" (en tarkkaan tiedä mikä suhde heillä on) on kyllä aika iso merkki siitä että jonkinlaista hoitoa olisi vailla.

Viimeinen muokkaaja, Admin pvm Ke Syys 16, 2009 8:30 pm, muokattu 1 kertaa

Admin
Admin

Viesti  Mirri lähetetty Ke Syys 16, 2009 8:29 pm

Kyllästynyt, tietäisitpä kuinka moni jää hoitoa vaille, kun ei itse ymmärrä tarvitsevansa sitä.
Mirri

Näytä käyttäjän tiedot

Moni jää ilman hoitoa

Viesti  Kyllästynyt lähetetty Ke Syys 16, 2009 8:39 pm

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, tietäisitpä kuinka moni jää hoitoa vaille, kun ei itse ymmärrä tarvitsevansa sitä.

En tiedä tarkkaa lukua, mutta uskon monen jäävän ilman hoitoa - siitäkin huolimatta että itse ymmärtää sitä tarvitsevansa.

Kyllästynyt

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  gada lähetetty Ke Syys 16, 2009 8:58 pm

Sairaanhoidon tarpeellisuuteen vaikuttaa kovasti myös jokaisen potilaan sairaushistoria, epikriisit sun muut, jota täällä ei kukaan voi toisesta tietää. Onneksi koulutetuilla alan ammattilaisilla on yleensä käsitys siitä, milloin potilas on sairaanhoidon tarpeessa ja milloin ei. Hairahduksia toki sattuu, mutta toivottavasti erittäin harvoin.
gada

Viestien lukumäärä : 5

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Sponsored content

Sponsored content

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa